6.8.17

Motosikletle Frigden Volgaya macerası 1.bölüm

Geçen sene #afyondannepale sürüşümün bana göre başarı ile geçmesinin ardından daha henüz  dönüş yolundayken seneye nereye gitmeli düşüncesi başlamıştı ben de.Ama nereye olacağı konusunda henüz bir fikrim yoktu.Oldum olası dünya coğrafyasının ‘’en’’lerine karşı bir ilgim vardı.Zira ilk sırt çantalı yolculuğumda dünyan en büyük nehri Nil’i görmek için Uganda'ya gitmek olmuştu.Sanırım bu duygularla yatıp kalktığım için bir gece rüyamda Volga nehri’ni gördüm.Neydi nasıldı hatırlamıyorum ama gideceğim yer Volga’ydı.Volga beni çağırıyordu.
Yola çıkıncaya kadar olan hazırlık kısımları yani #frigdenvolgaya adının hikayesini başka bir yazıda ayrıca yazacağım.Bu yazı sadece motosikletle bu ülkeye olan benim kişisel çalışmalarım,bu yolu daha önce yapanlardan aldığım öneriler,birebir yaşadıklarım,gözlemlerimden oluşmaktadır.Yani bunlar benim başıma gelenlerdir,herkesin başına gelecek diye bir şey yoktur.

HAZIRLIK VE BÜTÇE

Böle bir yolculuğun en önemli gider kalemleri benzin,barınma ve yemek olarak genelleyebiliriz.bu kalemlerde ne kadar harcayacağımızı bilmek aşağı yukarı bütçeyi oluşturmamızda büyük etkendir.ben bu bütçeyi yaparken önce her ülkede kaç km yol yapacağımı,her ülkede benzin fiyatının ne olduğunu www.globalpetrolprice.com  çıkarıyorum.Konaklamaya gelince yine yüce google dan yardım alıp,şuan ülkemizde kapalı olan ama benim yurt dışında en büyük yardımcım olan www.booking.com dan destek aldım.Biz 
gezginler için otel olayı lüks bir gece geçirmek değil 
sadece düzgün biryerde yatmak ve mümkünse motorumuzu kapalı bir garaja koymaktır.Benim de ilk tercihim en ucuz konaklama şekli olan hostel olmuştur.Hosteller genelde gezginlerin ya da öğrenciler için 3-4 ranzadan oluşan odalarda ortak mutfak ve banyoları kullanarak iyi bir otel konaklamasının nerdeyse 1/5 oranında fiyat ödeyerek kaldıkları yerlerdir.Buralar dışarıdan bilinenin aksine kuralları olan misafirini koruyup kollayan konaklama yerleridir.Bir diğer bütçemizin gider kalemini de yeme- içme oluşturmakta.Yine bunun içinde internette sınırsız bilgi paylaşımı bulabilirsiniz.O ülkede bir ekmeğin,suyun bir yerel yemeğin fiyatını öğrenerek günlük harcama limitinizi belirleyebilirsiniz.Bunları oluşturduktan sonrada ekstra harcamalarınız içinde- olası bir motor arızası,paralı geçişler yada bir müze girişi gibi- içinde bir miktar daha ayırırsanız işte size o yolculuğun genel olarak bütçesi çıkar.Ben bu şekilde yaptım..Unutmadan bir de şunu söylemek isterim.Paramı nakit olarak yanımda taşımadım.Türkiye’deyken Denizbank’tan  dolar hesabı açıp atm kartı aldım.Rusya’da hemen her yerde visa ve master kart geçiyor ama Denizbank’la ortak olan Siberbank Rusyanın en büyük bankası ve atmleri her yerde var.Dolayısıyla pek para değiştirme işine girmedim.Bankanın kurundan alışveriş yaptım yada atm lerden ruble olarak para çektim.Translate-haritalar veya konaklama için hep interneti kullandım.Her gittiğim ülkenin telefon kartını alıp internet işlerimi hep telefondan hallettim.Birde benim için büyük bir buluş olan belki çoğunuz bildiği olabilir telefonuma yandex taxi uygulamasını indirdim bir hostel sahibinin yardımıyla.çünkü bazı yerlere ulaştıktan sonra insan gezilecek yerleri aramak,park etme sorunu yaşamayı istemeden gezmek istiyor.Bu uygulamayla bulunduğum yerden gitmek istediğim yeri söyleyerek ve hatta ücretini,ödeme şeklini bilerek taksi isteyebiliyorsunuz.Büyük rahatlık..



19 HAZİRAN 2017 YOLA ÇIKIŞ

Küçük bir arkadaş grubuyla Afyon Fsm spor komleksinden uğurlanmamla başlayan
Türkiye içi yolculuğumu Ankara-Kırıkkale-Samsun-Trabzon-Rize ve Sarp sınır kapısına anca 7 günde bitirebildim.Öle çok eş dost edinmişim ki daha fazla yerde kalabilirdim.ancak Rusya vizesi sonuçda 28 günlüktü ve biran önce Rusyaya girmeliydim.Buarada yeri gelmişken Rusya vizesi için istanbulda bir acentaya sadece 2 adet biyometrik foto ve pasaportumla birlikte 120$ para gönderdim ve 5 gün sonra vizem kargoyla evime geldi.Ayrıca bir de sağlık sigortası yaptırdım yaklaşık 50 tl gibiydi.Sarp kapısına geldiğimde beni bir sürpriz bekliyordu.Yetkililer bana motorumun zaten türkiyede görünmediğini öle oluncada çıkışını yapamayacaklarını söylediklerinde bir an buradan gerimi döneceğim acaba dedim.Ancak yapılan telefon görüşmeleri ve geçen seneki motorlarımızın uçakla Nepal’den gelmesi için çalıştığımız Thy Kargo yetkililerinin uğraşları sonucu sorun çözüldü. Bir gece Batum’da kaldıktan sonra Vladikafkaz’a doğru sürdüm.Tiflis’e 30 km kala mtskheta’da yine bir gece kalıp ertesi gün zorlu olacağını düşündüğüm Kazbek tırmanışı için kendimi motive ettim.Sabahın ilk ışıklarıyla Kazbeğe doğru yola çıktım.Bol virajlı dağ yollarını resmen döne döne çıktım.Keskin virajlardan oldum olası korkmuşumdur.180 km lik yol sonuçda bir gece kalmak için uzun değildir ama her ülke sınırına sabah erken girmek gerek diye düşündüğümden bir gecede burada kaldım.Sabah erkenden Rus sınırına geldim.Burada aşağıda fotoğraflarını çektiğim formları doldurdum.


Daha önceleri sadece Rusça olan bu belgelere birde İngilizce eklenmiş olunca daha rahat bir şekilde formları doldurdum.Birde burada küçük bir immigraton belgesi veriyorlar ki aman bunu kaybetmeyin.Çünkü her otel önce bu kağıdı soruyor ve bu olmadan kabul etmiyor.Bunların dışında kapıda herhangi bir kötü davranış,işi zorlaştırma yaşamadım.Sınır kapısından çıktıktan sonra iki parça yoklaşık 500 er metrelik maden patlatılmış gibi bir taşlı yoldan geçtim ki beni bu yol çok ürküttü sonrasında  yine bol virajlar ve tünellerden geçerek geldim.Bazı tüneller korku doluydu benim için çünkü hiç aydınlatma konulmayan bu tünellerde anca kendi farınızın ışığında gidiyorsunuz.Rusya 22 cumhuriyet ve 85 eyaletten oluşuyor. Rusyaya Gürcistan üzerinden girenler özellikle ilk geçeceğim bölge olan Kafkasya eyaletinde hazırlıklı olmamın  gerektiğini Çünkü bu bölgede rüşvet olaylarının çok yoğun yaşadıklarını bundan dolayıda moralimi bozmamamı  söylemişlerdi.Benim ilk gideceğim şehir de  Kalmukya cumhuriyetinin başkenti Elista idi.Ve Vladikafkaz’dan çıkıp oraya doğru Kafkasya bölgesinden geçerek gidecektim.Benim için macera da buradan sonra başlıyordu…
sınıra gidiomm...





tırların yanından öne doğru ilerleme..ben burların yabancısıyım dostum..:D

sanki maden patlamış burda







kazbek civarı :P


dağı delmişler sonra unutmuşlar..






2 yorum:

Motosikletle Frigden Volgaya macerası 1.bölüm

Geçen sene #afyondannepale sürüşümün bana göre başarı ile geçmesinin ardından daha henüz  dönüş yolundayken seneye nereye gitmeli düşünce...