23.10.15

seyirci gözüyle ''sea to sky'' 2-3-4 Ekim-2015


6.sı düzenlenen ,dünyaca ünlü yarışlara az daha bu sene de gidemeyecektim.Her sene bir engel çıkarmı,çıkar.Hep çok gitmek istediğim yerlerde ya motorum olmadı ya motorda bir sorun çıktı.Bu senede daha uzun menzil gidebilmek için değiştirdiğim benzin deposunda bir problem çıkınca bir kez daha bu yarışları kaçırmayayım diye sabah karşı kemer’e direk giden otobüsden yerimi ayırttım.Oysa biz gibi rüzgar tutkunlarına otobüs ne zulm gelir,çeken bilir.

Sabah Kemer’e inip merkeze gelir gelmez padog alanını-motor bakımlarının yapıldığı ve toplanılan alan- buluyorum.Herkes ilk gün yarışları için plaja gittiklerinden bomboş bir alanda tur atıp arkadaşlarımı arıyorum.


 

Yarış 2.günkü orman yarışının sıralamasını belirlemek üzere plaj yarışıyla başlıyor..Avustralya’dan güney Afrika’ya,rusya’ya kadar 33 ülkeden 370 yarışmacının katıldığını öğreniyorum.içlerinde tabiki Türk yarışmacılarda var.Gruplar halinde start veriliyor ve yaklaşık 200mt ileriden kalkış yapıp engellerin olduğu yere gelip bir sürü engelden atlayıp,zıplayıp bazen de düşerek parkuru tamamlamaya çalışıyor.İyi kalabalık var,hatta seyirci parkura okadar yakın ki başlarına bişi gelecek diye korkuyorum.İlk defa geliyorum ama her şey çok tanıdık sanki herkesi tanıyorum..ertesi gün zamana karşı orman yarışı. orman parkurunda yarışmacıları çoğu, özelliklede zorlu yerlerde izleyebiliyoruz.Bu yerlerde güzel de bir espri var.Tavuk ve horoz-boğa geçişi.Boğa-horoz oldukça zorlu ama kısa geçişlerde,tavuk ise nisbeten daha kolay ve uzun geçişler için tanımlanmış.O noktaya gelen yarışmacı artık yorgunluk durumuda sanırım etkiliyor ki bu seçeneklerden birini seçiyor.Geçen de, geçemeyen yarışmacıda seyirci tarafından sürekli alkışlanıp destekleniyor.Tüm parkurlarda sürekli tıbbi destek araçları takip ediyor.4 saatlik zaman içinde bitişe ulaşabilen yarışmacılar ertesi gün finalin olacağı dağ parkuruna katılmaya hak kazanıyor.



 

3.gün Olimpos dağı’nda 2365mt de sona erecek.Bu parkurunda bir kısmını seyredebilsek de asıl bitişi görmek için teleferikle zirveye çıkıyoruz.İlk defa teleferiğe binmeninde heyecanıyla sanki bitişe ben gidiyormuşum gibi geliyor.Muhteşem bir manzara.Bulutların üzerindeyiz.Bu yükseklik yetmiyormuş gibi bir de orada bungy catapult yani sapan gibi bişi yapıyorlar.Deli bunlar.Neyse yarışa dönelim.Bir motorun ufukda görüldüğü haberi saatler sonra geliyor.Herkes bitişe toplanıyor.Gelenin ,geçen sene de birinciliği alan graham Jarvis olduğunu öğreniyorum. ilk gün plaj birincisi olan jony walker  2.ci ve 2.gün orman yarışının birincisi Wade young da 3.cü olarak bitişe geliyorlar.Kürsü kuruluyor,madalyalar veriliyor,şampanya patlatılıyor.Nefis bir atmosfer.Bir miktar diğer sporcuları unutuyoruz.31. olarak bitişe gelen bir türk arkadaşımız var.Burak Özdemir.Büyük bir başarı tabiki.Çünkü maalesef biliyoruz ki ülkemizde futbol dışında diğer branşlara yeterince önem vermiyoruz.Ne zor ve kısıtlı imkanlarla çalışıyorlarmış,öğrenince üzülüyorum.Gece bir otelde ödül töreni arkasında da diskoda bir eğlence ile sona eriyor.








 

Her ne kadar redbull anasponsor dahi olsa böyle  dünyaca ünlü bir organizasyonda, bana göre anılması gereken Kemer enduro klüp ve Kemer belediyesidir diye düşünüyorum..

 

Motor sevdalısı olan herkesin bu atmosferi solumalarını isterim.Hakikaten 3 gün boyunca 400 e yakın sporcu yere göğe meydan okudular ve gittiler…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Motosikletle Frigden Volgaya macerası 1.bölüm

Geçen sene #afyondannepale sürüşümün bana göre başarı ile geçmesinin ardından daha henüz  dönüş yolundayken seneye nereye gitmeli düşünce...